Sex-litt.

elsker-elsker-ikkeJeg tror gårsdagens post gikk inn på meg. Og da tenker jeg selvsagt på nyhetsbrevet fra bokkilden.no. Det har satt sine tankespor. Spesielt reklameimperativet og overskriften: «Ha mer sex på nattbordet!». Det er nok meningen leseren skal tolke dette i overført betydning, men sikkert ikke uten å få visse kreative bilder i hodet.

Selv må jeg innrømme at jeg kikket litt ekstra på nattbordet mitt da jeg la meg i går, og kunne konstatere at der er det sannelig ikke plass til noen stor fysisk utfoldelse. En meget ustø stabel av halvleste bøker utgjør en reell fare for sammenrasing og høye smell om man skulle prøve å dandere sitt legeme – for ikke å snakke om partneren sitt også – på toppen. For så å bli raskt avslørt – ulekkert og oppkavet naken – i en haug av moste bøker av den neste generasjon bråvekkede og søvndrukne leselamaer i pyjamas. Ja, om man skulle være så dum å ta oppfordringen fra bokkilden.no bokstavelig.

Men det gjør vi ikke. Erru gææ’rn?! Ha, ha, ha! Vi snakker overført betydning her. Selvsagt gjør vi det. Dobbelt ordpoeng. Nei og nei, så festlig. Slike reklametekster, duh? Er de ikke vittige, dah?

Og det blir stadig bedre, eller verre – alt etter som. Nyhetsbrevet fortsetter nemlig slik: «Vi har mer enn 10 000 titler innen sex og erotikk. Og best av alt – du trenger ikke engang forlate senga for å kjøpe dem.» Den satt tenker jeg. Det var salgsargumentet sitt det. Midt i erotikkens dampende hete skal vi altså klikke og bestille bøker?!

Egentlig er det ikke så mye mer å si. Det er håpløst nok som det er. Jeg bare minner om at:

For mange mennesker er erotiske bøker erindringer om noe de aldri har opplevd.

Gaston Leduc, fransk forfatter

 

2 kommentarer

Filed under I postkassa, Snasne sitater

2 responses to “Sex-litt.

  1. Nattbordet? Hm, minner meg om en amerikansk filmklisjé, nemlig sex på en overfylt kjøkkenbenk eller et ditto -bord. Herregud, hva er i veien med en SENG? Men da helst uten de 10 000 erotiske bøkene …

  2. leselama

    He, he. Ja, helst uten de 10 000 erotiske bøkene! Enig der! 😉

Legg igjen en kommentar

