Vi tar det vi har, vi har kaviar

 Fint med pålegg man kan skrive på brødskiva med!

MAMMAEN MIN ER (KOMMER SPRINGENDE INN.

GJEMMER NOE BAK RYGGEN) FRYKTELIG GLAD I

KAVIAR. (DRAR FREM EN TUBE FRA BAK RYGGEN, SMILER

FANDENIVOLDSK)

(HØYT)

JEG TOK EN TUBE! (SLÅR HÅNDA FOR MUNNEN)

(LAVERE) JEG TOK EN TUBE.

(BEGYNNER Å TEGNE OPP PARADIS) (HOPPER OPP, SLÅR UT MED HENDENE)

VI LEVER I ET KAVIAR-PARADIS!

(FORTSETTER Å TEGNE)

MAMMAEN MIN HAR FYLT HELE

GARASJEN OG KJØLESKAPET I

STUA MED KAVIAR. (TEGNER FERDIG PARADISET)

JEG FINNER IKKE MITT PÅLEGG

LENGER, DET ER BAKERST. JEG

HAR IKKE SETT OSTEN, FOR

EKSEMPEL, SIDEN JEG VAR SÅ

STOR. (VISER MED HENDENE) (KASTER KAVIAR-TUBEN SOM STEIN,

HOPPER ETTER ET PAR HOPP, STOPPER)

DET GJØR VONDT, (SLÅR SEG FOR HJERTET, FÅR ET

TRIST UTTRYKK SOM HUN FORTSETTER MED NÅR HUN HOPPER

PARADISET) HER INNE….. (TAR OPP TUBEN, KASTER DEN

LANGT, VURDERER HVA SOM ER SKJEDD)

MAMMA JEG LIKER IKKE

KAVIAR!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! (SPRINGER UT I KULISSENE)

 (Lisa Charlotte Baudouin Lie – fra diktsamlinga: forbausende få katastrofer)

Legg igjen en kommentar

Filed under Poesiti'

Legg igjen en kommentar

