Dagens ønske

Leselapper

Dette her er små «merkelapper» som er ment til å henge i glidelåshempa på barnetøy slik at ungene lettere kan få dratt glidelåsen opp og ned. Men det er jo klart, man kan jo henge dem hvor det skulle være. Som veskepynt for eksempel. Eller på nøkkelringen. Eller kanskje på et bokmerke?

Om de ikke akkurat er et kjempehjelpemiddel for oss voksne – vi bruker vel sant å si ikke ha problemer med å få opp (eller ned!) glidelåsen sånn til vanlig? -, så inspirerer de jo til lesing og er en liten påminnelse, for dem som trenger det, om at bøker finnes og at det er gøy å lese.

De var uansett morsomme «duppeditter». Ikke minst for oss «store barn» som gjerne vil signalisere vår leseinteresse.

Jeg skulle virkelig ønske slike fantes på norsk. Med norske ordspill og morsomheter. Kanskje finnes de også – bare at jeg ikke har oppdaget det ennå? Hadde jeg vært en markedsperson i noe med bøker, skulle jeg fluksens implementert kostnader til slike i ett eller annet reklamebudsjett. Så absolutt.

Så altså – om noen her i landet skulle tenne på idéen og lage slike, så gi meg beskjed. Jeg blir umiddelbart og entusiastisk kunde!

4 kommentarer

Filed under Diverse

4 responses to “Dagens ønske

  1. Åguud nå fikk jeg lyst til å bruke flere timer på Bookcrossing.com! Hørt om det? Du kommer til å takke meg.

  2. He, he. Jeg har hørt om Bookcrossing.com ja. Men jeg takker deg allikevel. Tips om bokrelaterte ting er alltid velkomment – og kanskje andre der ute ikke har vært der? Kanskje du akkurat reddet noens dag? 😉
    Så takk! Selvsagt; TAKK!

  3. Marte

    Hei,
    Hvor har du funnet disse? Har du en lenke?

  4. leselama

    De har jeg funnet på http://www.janway.com – under «Reading programs» i menyen til venstre, og så under «Zipper tags». Mange flotte bokting og -tang der. Funderer du på å lage slike, tro? 😉

Legg igjen en kommentar

