Med et fjernt hint av revolverbelte

Gi meg en cowboy til mann...

Kroppen var høy og mager og velbygd. Han hadde amerikanske hofter, som skapt for et elegant belte og liksom med et fjernt hint av revolverbelte.

A. S. Byatt – Besettelse. En romantisk fortelling, Pax, 1997 – s. 103

Det er jammen ikke ofte en professor i litteratur blir beskrevet slik, men slik ser altså professor Mortimer P. Cropper fra Besettelse ut. I følge A. S. Byatt. Skal si jeg smilte. Ellers går jeg rundt og grunner på hvordan amerikanske hofter ser ut…

3 kommentarer

Filed under Snasne sitater

3 responses to “Med et fjernt hint av revolverbelte

  1. «Alle» leser visst Byatt nå om dagen. Lista har tydeligvis hatt en effekt. Liker du boka? Er den så god som listemakerne skal ha det til, og bør jeg slenge meg på bølgene og lese den jeg også?

  2. Det er jo det som er så fint med sånne lister. Litt glemte bøker kommer fram i bevisstheten igjen. 🙂

    Om jeg liker den? Tja… hva skal jeg si da. Det er som om den ikke har startet helt ennå. Ikke helt i gang, virker det som. Litt treig ennå, kanskje. Enten det, eller så er det bare jeg som ikke er helt tent på alt dette gamle engelske. Jeg har godt over 400 sider igjen av den, så det er jo ennå håp om at den skal fenge meg noe voldsomt. Kanskje? 😉

    På dette tidspunkt i lesingen ville jeg mye heller anbefale deg Henrik Langelands «Francis Meyers lidenskap» – som faktisk har mye av det samme stoffet i seg (litterær spenningsroman), men som har en sterkere driv i seg fra starten av.

    Men – det er jo alltid håp i begynnelsen av en ulest roman, og bak på boka står det: «…spenningen stiger etter hvert som brev og dikt med nye gåter og spor dukker opp.» Jeg håper det, for ennå er jeg ikke helt overbevist.

  3. Jeg leser jo også denne, men jeg hadde planlagt det ganske lenge, på grunn av at marte anbefalte den så veldig.

Legg igjen en kommentar

