Redd for livet, ikke døden

Muleum - Erlend LoeI disse dager slipper Erlend Loe sin nye roman Muleum. Og er det en bok jeg gleder meg til i høst, så må det være denne. Erlend Loe har et utrolig morsomt og fandenivoldsk blikk på det meste. Spesielt ler jeg når han tar tak i litt vonde og vanskelige ting. Sort humor a la Loe er ubetalelig.

Høstens roman handler så vidt jeg kan forstå om særdeles vonde og vanskelige ting – mildt sagt. Og jeg gleder meg. En bisarr forventning jeg kjenner det nesten lyser av; en ny Loe-bok!

I går var Erlend Loe gjest hos Anne Lindmo på NRK i programmet Store Studio. Og jeg ble i riktig godt humør av å høre ham fortelle om denne boka. Om denne suicidale attenårige jenta som flyr verden rundt, kanskje på flukt fra selve livet. For denne boka handler tydeligvis om å være redd for livet, ikke døden. Alvor og humor, med andre ord. Og ingen jeg vet om mestrer den kombinasjonen like godt som Erlend Loe.

Denne bare må leses. Det kjenner jeg på meg.

10 kommentarer

Filed under Lesegodis, På tv

10 responses to “Redd for livet, ikke døden

  1. Æææææh… Hysj på deg! 😉

  2. leselama

    Du får skrive liste. Leseliste til etter Brageprisen. 😉

  3. Det har jeg EGENTLIG allerede gjort… *sukk*

  4. leselama

    Ha, ha. Det var vel det jeg visste. 😉

  5. Den boken har jeg utrolig lyst til å lese!

  6. Ja, jeg skjønte nesten det. x) Jeg hadde ikke hørt om den før! Kanskje jeg skal bestille den…kanskje… Så får jeg den i posten… Det er jo litt koselig…

  7. leselama

    Det er veldig koselig med bok i posten. Jeg elsker dunket av bok i postkassa! 😉 Skal bestille den selv jeg. Jaggu skal jeg ikke det. Nå med en eneste gang. (Nettåpne butikker er kjekt – og farlig! 😉 )

  8. Nå har jeg fått denne boka i posten! 😀 Den er helt vidunderlig. Er ikke kommet lenger enn til omtrent side noen-og-femti. Men likevel:
    Jeg digger herved Erlend Loe.

  9. Jeg kikker dyyyyypt i postkassa for tida, men jeg tror du har bedre postforbindelse enn meg – heldiggrisen! 😉

    Jeg liker Erlend Loe. Det var godt å høre at du også likte ham. Herved gleder jeg meg enda mer til jeg får «Muleum». Stas, Binka, stas!! 😀

Legg igjen en kommentar

