Albert og pappa

Albert og pappaFor tida leser jeg Hässelby av Johan Harstad. Og jeg nikoser meg.

Harstads litterære univers er underfundig leselykke. Det er rart, sårt, realistisk, ømt og rett på fortalt.

Jeg har faktisk aldri likt Albert Åberg bedre enn nå – og det på tross av at han akkurat har demontert sin pappa:

Hver eneste pappa tror han er udødelig. Og hvert eneste barn skjønner før eller senere at han ikke er det.

(Johan Harstad – Hässelby, Gyldendal 2007, side 171)

2 kommentarer

Filed under Lesegodis, Midt i boka, Snasne sitater

2 responses to “Albert og pappa

  1. serendipitycat

    Kos deg 🙂 Jeg likte oså denne boka veldig, veldig godt. En litt merkelig bok, kanskje derfor også…

  2. leselama

    Underlig er vidunderlig. 😉 Makes you think!
    Harstad er såpass «sær» at han er underholdende. Annerledesmannen. Det kan jeg like.

Legg igjen en kommentar

