Det ble Beate Grimsrud

Søvnens lekkasje - Beate GrimsrudSom vant P2 lytternes Romanpris.

I hard kamp med min personlige favoritt, Heidi Marie Kriznik. Det sto mellom disse to til slutt – og det var jeg strålende fornøyd med. Etter min mening var det nemlig to veldig gode bøker, hvert på sitt vis, som knivet om seiren i år.

(Min mening om: Heidi Marie Krizniks Borte en vinter og Beate Grimsruds Søvnens lekkasje.)

Men meningene er jo som kjent delte, og det er alltid noen som har andre synspunkter enn dem man selv har. Det er nettopp derfor jeg setter sånn pris på å høre på dette radioprogrammet – fordi man som lytter får oppleve hvordan andre tenker om bøker man selv har lest, og hvordan andre kanskje har helt andre meninger om bøkene. Det er fascinerende og underholdende. Og enighet er jo ikke et mål i seg selv. Egentlig.

Om man da ikke sitter i en jury og nettopp skal bli enig om en vinner, – da er det kanskje en fordel å komme til et felles resultat. Og det gjorde de jo også, juryen i år. Beate Grimsrud vant til slutt enstemmig! Ikke verst.

1 kommentar

Filed under Diverse, Lesegodis

One response to “Det ble Beate Grimsrud

  1. Men eg ser du også har lese Det synger i gresset, som vi no les i lesesirkelen. Kva syntest du om den?

Legg igjen en kommentar

