Venstre hånd over høyre skulder

Selma Lønning Aarø - Venstre hånd over høyre skulderJeg har akkurat hørt Boktilsynets omtale av Selma Lønning Aarøs nye roman Venstre hånd over høyre skulder. En fiffig tittel som jeg kjenner jeg blir dratt mot.

Boka fikk da også hederlig omtale av kritikerene: medrivende, lettlest og elegant gjennomført.

Perfekt sommerlektyre kanskje, tenkte jeg – selv om jeg sånn i utgangspunktet synes de tidligere bøkene jeg har lest av Selma Lønning Aarø har vært litt vel lette.

André Brink - Før jeg glemmerI det jeg griper til min egen lektyre for tida – André Brinks roman Før jeg glemmer – kan jeg ikke hjelpe for å bli slått av den vakre omslagsillustrasjonen igjen. Damen med nettopp venstre hånd over høyre skulder…

Det er av og til underlig hvordan bøker henger sammen.

 

4 kommentarer

Filed under Intertekstualitet, Lesegodis

4 responses to “Venstre hånd over høyre skulder

  1. Og kvinna på omslaget liknar jo sanneleg på Selma Lønning Aarø, også!

  2. leselama

    Åh! Strålende observert, Aina! 🙂 Det er helt sant. Hun ligner sannelig på Selma Lønning Aarø – bakfra.

  3. Jeg har fått inn denne i dag. Dvs. den kom nok i posten i går, men da var jeg på Lillehammer. 😉 Jeg har lest ei anna bok av henne før, og jeg lurer på om jeg rett og slett skal lese denne nå. 🙂

  4. leselama

    Ja, gjør det, Elin! Så får jeg høre hva du mener om den også, ikke bare disse kritikerene.

    Jeg mistenker at Lillehammer var stedet å være i uka som gikk? 😉 Kommer det noen bloggposter om det, mon tro? (Hint, hint!)

Legg igjen en kommentar

