Bøker og Børst

Lesehest som feirerI Seasons (SAS’s livsstilmagasin som sendes hjem til EuroBonus gull- og sølvmedlemmer i Sverige, Norge og Danmark) nr. 2, 2008 – er det en artikkel om Morten Abel der han anbefaler hjembyen Stavanger som destinasjon til bladets lesere.

Av en eller annen grunn har jeg aldri vært i Stavanger, men jeg kjente at ett av tipsene hans faktisk umiddelbart fikk meg til å ønske meg dit. For i Stavanger har bokbutikkene tydeligvis egen bar!

Morten Abel anbefaler Bøker og Børst i Stavanger.

Bøker og Børst (hvilket navn!) er i følge Abel en:

Bokkafé der du kan feire dagens litteraturinnkjøp med et glass champagne, om du vil.

Eller vin, håper jeg – som ikke er så glad i ting med bobler i. Eller kaffe, selvsagt. Det går fint an å feire dagens litteraturinnkjøp med god kaffe. Det vet jeg av erfaring.

Uansett hva man velger i glasset, så synes jeg idéen med å feire sine litteraturinnkjøp var helt glimrende! Ekte gleder kan gjerne tværes ut med enda mer hygge – spesielt sommerstid. Og kombinasjonen bøker og børst er jo nær sagt uslåelig.

6 kommentarer

Filed under Diverse, Snasne sitater

6 responses to “Bøker og Børst

  1. Veldig bra! Bøker og Børst. Genialt konsept.

  2. Dit vil jeg også! 🙂

  3. leselama

    He, he. Godt å se at det ikke bare var meg som digget dette konseptet. 😉

  4. Bøker og Børst er et av de kuleste stedene i Stavanger! Cementen kan også anbefales for bokelskere, bokhyller med mye kult der også.

  5. EL

    A favorite of mine as well! I did not know they had champagne though. I might try it because the wine is too warm (it is kept above the steaming dishwasher!)

Legg igjen en kommentar

